Svet-Stranek.cz
Třída 3.A, Dvorecká 4, Tuřany
Základní škola Brno, Měšťanská 21, p.o.

Učivo pro nemocné:Třída 3.A, Dvorecká 4, Tuřany

Učivo pro nemocné

neděle 21. 6. 2020

UŽ SE NÁM POMALU KONČÍ ŠKOLNÍ ROK A PROTO SI TEĎ BUDETE SPÍŠE OPAKOVAT TO, CO VÁM DĚLÁ POTÍŽE A VYUŽIJI SITUACI V PŘÍRODĚ A BLÍŽÍCÍ SE PRÁZDNINY K DALŠÍMU, POSLEDNÍMU PROJEKTOVÉMU TÉMATU:
ČLOVĚK A OSOBNÍ BEZPEČÍ.

Na celý týden bych vás, rodiče, chtěla požádat o spolupráci a dokončit s dětmi pracovní sešit z PRV, kde jsou zajímavá témata. Nemusíte vyplňovat všechna cvičení, ale bylo by dobré, kdyby jste se nad danými tématy zastavili a popovídali si o tom.
1.) nebezpečí při setkání s cizími lidmi - alespoň PS PRV str. 56/ cv. 1
2.) důležitá telefonní čísla - str. 57/ cv. 4 - 6
3.) mimořádné události - současné téma - POVODEŇ - str. 58/ cv.8, 11
4.) správné chování s kamarádem, venku i doma - něco ze str. 59 a 60

A ZKUSTE SI DOPLNIT OPAKOVÁNÍ, CO ZVLÁDNETE + ZÁVĚREČNÝ TEST by si měly děti dělat samostatně a pak si ho zhodnoťte.

Byla bych ráda, kdyby mi děti nakreslily obrázek, sepsaly nějaké vypravování, prostě něco na tato 4 témata vytvořily - cokoliv ze současné situaci, kdy již několikátý den prší, co to přináší nám, přírodě a v čem je problém - sledování zpráv apod. jako návod. LZE COKOLIV ZE 4 TÉMAT - vytvořit si např. plakát, jen si připomenou důležitost BEZPEČÍ.


ANGLIČTINA 22.6.–26.6.

PRO VŠECHNY DĚTI


Milí třeťáci,
děkuji vám za práci, kterou jste doma odvedli. Děkuji také rodičům za jejich pomoc.
Přeji vám krásné prázdniny, budeme se na vás těšit zase v září,
Štěpánka Stehlíková


UČIVO ZA MINULÉ 3 MĚSÍCE

nápověda k procvičování

SLOVESA SE ČASUJÍ = mění se tvary sloves díky kategoriím: osoba, číslo, čas
PŘÍTOMNÝ ČAS u SLOVES
osoby: JEDNOTNÉ ČÍSLO MNOŽNÉ ČÍSLO
1. JÁ slyším 1. MY slyšíme
2. TY slyšíš 2. VY slyšíte
3. ON, ONA, ONO slyší 3. ONI, ONY, ONA slyší

MIMULÝ ČAS
1. slyšel jsem 1. slyšeli jsme
2. slyšel jsi 2. slyšeli jste
3. slyšel 3. slyšeli/slyšely

BUDOUCÍ ČAS
1. budu slyšet 1. budeme slyšet
2. budeš slyšet 2. budete slyšet
3. bude slyšet 3. budou slyšet


PODSTATNÁ JMÉNA SE SKLOŇUJÍ = mění se tvary díky kategoriím: pád, číslo, rod

PÁDY PODSTASTNÝCH JMEN - postupně se učit pádové otázky zpaměti. Udělat si pomůcku k lepšímu zapamatování - PÁDY SE URČUJÍ PTANÍM SE PŘES SLOVESO !!!
věta: PAVEL JE NA HŘIŠTI.
určuje se takto: JE - KDO - KDO, CO? - PAVEL - 1. p.
JE - NA ČEM - NA KOM, ČEM - NA HŘIŠTI - 6.p

MÁME 7 PÁDŮ 1. - 7. pád - PS str. 68

ČÍSLO: JEDNOTNÉ X MNOŽNÉ

ROD: MUŽSKÝ (TEN, TI, TY) X ŽENSKÝ (TA, TY) X STŘEDNÍ (TO, TA)
PAVEL, MUŽI, STROJE X EVA, ŽENY X AUTO, AUTA

+ možnost procvičování z učebnice, z netu,... + hlavně vyjmenovaná, příbuzná slova

PSANÍ - napište mi vypravování o tom, co Vám přineslo to být v nouzovém režimu, doma, bez školy, nebo popřípadě, co vzalo.

PÍSANKA str. dokončena


pro opakování:

násobení dvojciferných čísle jednociferným
(rozdělit si číslo na desítky a jednotky, spolu sečíst 4 x 13 = (4 x 10) + (4 x 3) = 40 + 12 = 52
- vysvětlení Uč. str. 103 - skenované
36 - dokončení stránky, opakování počítání do 1000

dělení se zbytkem:
(najdete si nejbližší možný menší násobek a co bude navíc, je zbytek
Př.: 11 : 2= 5 (nejbližší nižší násobek je 10 - 10: 2 = 5) zb. 1 (zbytek vždy menší než dělitel 2!!!)
32 : 3 = 10 (nejbližší nižší násobek je 30 - 30 : 3 = 10) zb 2 (zbytek vždy menší než dělitel 3 !!!!)

19 : 2 = 9 zb 1 apod.


POČÍTÁNÍ DO 1000 + ZAOKROUHLOVÁNÍ NA STOVKY (podtrháváme stovky, řídíme se cifrou na řádu desítek) , DESÍTKY (je třeba si podtrhnout desítky, řídíme se cifrou jednotek) a systém zaokrouhlování je pořád stejný:

0, 1, 2, 3, 4 - desítka (na desítky), stovka (na stovky) se nemění, řády menší se změní na 0,
5, 6, 7, 8, 9 - desítka, stovka se zvyšuje o jednu, menší řády se mění na 0

Násobení 10, 100 je jednoduché, jen se počítají a připisují nuly (desítka má jednu nulu - připisuje se jedna nula, 100 má nuly dvě- připisujeme za číslo nuly dvě - např. 56 x 10 = 560;
5 x 100 = 500
DĚLENÍ: to samé, jen odděláváme nuly - u desítky jednu nulu, u stovky dvě,
např.: 100 : 10 = 10; 500:100 = 5; 100 : 100 = 1

+ do sešitu si procvičujte násobky 6 - 9, klidně můžete násobky rozmístit po stránce a pak to postupně spojovat, jak děláme na tabuli, zopakovat něco jiného, co jste ještě nedělali.

GEO: procvičujte rýsování úseček, přímek, polopřímek a kružnice. Udělejte mi popř. nějaký obrázek vaší snahy o geometrii.

pro procvičování:
bez str. 42, kružnice . udělat si křížek, označit ho velkým tiskacím písmenem a do křížku děti zapíchnou špičku, držet kružítko za horní caplík a trénovat kružnice, můžete procvičovat na papír, ne do učebnice;
str. 43 - SHODNÁ ÚSEČKA se značí: rovná se s vlnovkou AB = CD a nad rovná se napsat vlnovku (to mi nejde) pracovat podle pokynů v učebnici, místo kružítka, komu by to nešlo, klidně použijte proužek papíru, který si začátek dáte na začátek úsečky 1. bod úsečky, druhý bod vyznačíte čárkou = na proužek protáhnete druhý krajní bod, a přenesete na přímou čáru, narýsovanou podle pravítka, nebo použít pravítko, je to na Vás, prostě s dětmi rýsovat přímé čáry (pokud by to šlo - slabě, rovně, bez gumování :))

KRUH- plný geometrický útvar, i co je uvnitř děti si mají vybarvit
KRUŽNICE - čára tvořící hranici kruhům bez výplně
poloměr - značí se r, vzdálenost od středu k okraji kruhu, kružnice
průměř - dvojnásobek poloměru, vzdálenost od jednoho okraje kruhu, kružnice ke druhému, vedené přes střed


PRV - NOVÉ UČIVO - ČLOVĚK A ZDRAVÍ: PS str. 54, 55 - POSÍLÁM TAKÉ MAILEM
- byla bych ráda, kdybyste si udělali talíře o zdravém stravování, udělat si něco, i na nezdravé stravování a zkusili si udělat první pomoc - dezinfekci a ošetření drobné odřeniny, fixace bolavé končetiny apod, kdyžtak, můžete i nafotit a poslat mi to, nápady o zdraví nechám na vás.

PROJEKT NA CELÝ TÝDEN NA TÉMA: Člověk a zvířata ve volné přírodě, kde mi udělejte další pojmovou mapu, obrázek zvířat z volné přírody kolem nás
1. napište a nakreslete vždy - SAMCE, SAMICI, MLÁDĚ, nakreslete, kde žije - LES, POLE, VODA,...
+ další informace - ČÍM SE ŽIVÍ, VŠE MOŽNÉ VYHLEDAT A DO BUBLIN NAPSAT - POŠLU UKÁZKU
TOTO DĚLÁME PROTO, ABYSTE SI PŘIPOMNĚLI, ŽE NA MLÁĎATA VE VOLNÉ PŘÍRODĚ SE NESMÍ SAHAT !!!

+ POČASÍ V PRŮBĚHU ROKU UČ. str. 57, PS str. 51
+ udělat si slovník meterologických značek - obrázek + slovní vysvětlivka

PS str. 47, 48, UČ. str. 53 - 56 + opakování PS str. 49 ,50

DOKONČIT SI VŠE, CO MÁTE A PROSÍM, POSÍLEJTE MI VŠICHNI - VĚTŠINA PRACUJE VZORNĚ, NĚKTERÉ PRÁCE JEŠTĚ NEMÁM, TAK PROSÍM O POSLÁNÍ :)

POJMOVOU MAPU NA TÉMA: BEZOBRATLÍ
BÝLOŽRAVCI
MASOŽRAVCI
VŠEŽRAVCI
- stačí mi vybrat si jednoho zástupce ze skupiny, nakreslit obrázek zvířete, popsat části těla, napsat k tomu rodinu - samec, samice, mládě, čím se živí, doplnit v bublinách zajímavé informace z netu, knih a dalších zdrojů. klidně každou skupinu dát na 1 papír, pracovat v souvislostech. Tento úkol bude minimálně na 2 týdny, kdy příští týden tam budete doplňovat ještě anglická slovíčka, aby došlo k propojení i s AJ. Doufám, že zadání rozumíte :)

pro dodělání:
DO SEŠITU SI UDĚLAT OBRÁZKY SE STAVBOU TĚLA uč. STR. 48 jako nápověda
nadpis: dvojlinku s datumem, hlavní nadpis - 3. ŽIVOČICHOVÉ
a) OBRATLOVCI = mají kostru a páteř s obratly
+ nakreslit na stránku obrázky a stavbu těla, stránku rozdělit na 4 díly
SAVCI PTÁCI


obrázek + popisek obrázek + popisek

RYBY OBOJŽÍVELNÍCI

obrázek + popisek obrázek + popisek

POTRAVNÍ ŘETĚZEC živočichů (opět pojmovou mapu se šipkami a bublinami, nebo můžete využít nápovědu v PS str. 43, 44, pracovat třeba s internetem, encyklopedií apod. nechám opravdu na vás, alespoň 3 živočichy propojit)

HOUBY - uč. str. 45 + nové dokončit si PS str. 42/ 1 jako opakování ze sešitu a učebnice
do sešitu PRVOUKA napsat datum s dvojlinkou
nadpis 2. HOUBY - samostatná skupina, ani rostlina, ani živočich
stránku rozdělit na půl, na horní část napsat: JEDLÉ HOUBY - hřib pravý, bedle jedlá (vypsat si jakékoliv 2 zástupce) + nakreslit obrázek suchohřibu i s popiskem
na dolní část to samé, jen nadpis JEDOVATÉ HOUBY - NESBÍRÁME JE !!!
(vypsat si jakékoliv 2 zástupce) + nakreslit obrázek muchomůrky i s popiskem

ROSTLINY, STROMY, KEŘE - NA VĚTŠÍ PAPÍR PRO LEPŠÍ ČITELNOST.
(napsat, nakreslit si hlavní body - 1. ROSTLINY, 2. STROMY a 3.KEŘE, šipkami, bublinami dopisovat vše, co je možné o tom zjistit, využít učebnice, encyklopedie, internet, cokoliv)
vylepšit, co se dá, klidně doplnit kartičky, kreslit do sešitu něco jako herbář - nakreslit přírodninu, napsat jméno přírodniny, udělat si 3 přírodniny spojené s jarem - např. tulipán, zlatý déšť, třešeň, kvetoucí bíle (nechám opravdu na vás), budeme si postupně dělat takový atlas

k procvičování užívejte jakékoliv výukové programy na netu:
https://skolakov.eu
https://pripravy.estranky.cz/




Z odkazu na naší nástěnce se podívej na krátký příběh o Pipovi – popřemýšlej – o čem příběh je? jak se v příběhu Pip zachoval? jaké překážky musel překonat? Co myslíš – je dobré mít svůj sen a snažit se ho naplnit?

Přečti si otázky a odpověz si na ně YES – NO.

1. Is Pip a puppy?

2. Is Pip black?

3. Is Pip tall?

4. Is the woman young?

5. Is the man thin?

6. Do you like Pip?

Podívej se pozorně na příběh ještě jednou a rozhodni, které z následujících jsi v příběhu uviděl:

FOUR BROWN DOGS A CLOCK A BLUE T-SHIRT FOUR BOOKS

A BROWN BAG BLACK HAIR A DRINK A FAT BOY

Přeji vám, abyste se často cítili tak, jako Pip na konci příběhu😊

Všechny odkazy a úkoly najdete na www.padlet.com/socksonknox/trojka




OPAKOVÁNÍ:

- základní skladební dvojice : 1, sloveso (přísudek) = činnost Co kdo dělá?; 2, podstatné jméno v 1. pádě (podmět) Kdo je to? Co je to?
Rozdíl mezi větou jednoduchou (má jen jedno sloveso) a souvětím (zpravidla má spojku a alespoň 2 slovesa, činnosti)
- slova příbuzná - mají společný kořen, základ slova a podobný význam, tvoří se předponami a příponami; např. ryby, rybařina, rybník, porybný - KOŘEN SLOVA JE - RYB -


+ SLABIČNÁ A HLÁSKOVÁ STAVBA SLOVA SAMOHLÁSKY O
SOUHLÁSKY X

s l o n p ou / k a z ch o d /n í k s v ě /t l o au / t o m ě /s t o
xx o x x o / x o x x o x / x o x (s v j e / t l o) o / x o (m ň e/ s t o)
XXXO/XXO XX O/X XO

PROBRANÉ UČIVO NA KAŽDÝ DEN:

ČJ - PS po str. 64, 65/2 SLOVA PO B - Z, opakování řad vyjmenovaných slov s kartičkami, zaměřeno na předpony vy- /vý-, vyhledávání podstatných jmen - názvy osob, zvířat, věcí, vlastností a děju ve vyjmenovaných slovech

- na stránkách: skolakov. eu (k motivaci a procvičování se s dětmi můžete učit).

DIKTÁT:
doplňovačky na str. 65 - Myš domácí

PSANÍ - písanka 2. DÍL - str. 9

ČTENÍ: představovali jsme si další knihu

M - 2.díl str. 24 + zaokrouhlování na 100
Geo: str. 38/1., 2. čtvercová síť

+ geo: ROVINA a ROVINNÉ ÚTVARY - práce na interaktivní tabuli - počítání obrazců
vrcholy a strany, sousední strany - 1. díl str. 47 , 48 - 1. díl dokončen, děti si ho mohou nechat doma

odhad a měření úseček + POLOPŘÍMKY OPAČNÉ
+ úsečky, přímky

do sešitu Geo - přímky, polopřímky - nalepili jsme definici.


PRV - téma: ŽIVÁ PŘÍRODA - DRUHY STONKŮ, ČÁSTI KVĚTU, ROZDĚLENÍ OVOCE A ZELENINY
Ps. str. 41

ŽIVÁ PŘÍRODA - rozdělení na 3 skupiny - 1. ROSTLINY A STROMY, KEŘE = byliny a dřeviny 2. HOUBY 3. ŽIVOČICHOVÉ
PÉČE O DOMÁCÍ KVĚTINY - praktická ukázka + pohádka o krtečkovi
NEŽIVÁ PŘÍRODA: SLUNCE - SVĚTLO, TEPLO, PLANETY SLUNEČNÍ SOUSTAVY
NEROSTY A HORNINY
VZDUCH, VODA, PŮDA
- SLEDOVALI JSME DOKUMENT O KOLOBĚHU VODY V PŘÍRODĚ, kontrolovali jsme domácí úkol - KOLIK VÁŽÍ SUROVINY VE VAŠÍ ŠPAJSCE - některé děti se podívali na napsanou gramáž, někteří to kontrolně převážili a zjistili jsme, že je suroviny menší množství, než je psáno na obalu.
téma: ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA skupenství látek: pevné, kapalné, plynné+ opakování - PS po str. 34
- povídali jme si o výrobcích, povolání, druhy obchodů, o skupenství vody - pevné - led, sníh,...kapalné - řeky, kaluže, déšť, plynné - mlha, pára.
- povídali jsme si o tom, jak dříve lidé měřili čas (podle sluníčka a délky dne) a pak jsme si psali do sešitu Lidé a čas + Byl jednou jeden člověk.
+ NAŠE VLAST uč. str. 19, 20 + PS po str. 24 HOTOVÉ CELÉ - podívat se na učivo, občas děti budu zkoušet;
základní světové strany - S - SEVER, J - JIH, Z - ZÁPAD, V -VÝCHOD; vedlejší světové strany - SZ - SEVEROZÁPAD, SV - SEVEROVÝCHOD, JV - JIHOVÝCHOD, JZ - JIHOZÁPAD+ Pověsti Brna, + POVRCH ČR (nížiny, vysočina, hory) .
Do sešitu jsme si nalepili plánek části Tuřan a vyhledávali jsme nějaká místa dle plánku + nalepili jsme si směrovou růžici a vyznačili jsme si světové strany hlavní i vedlejší.
Vlepili jsme si něktreré pověsti Brna + nakreslili si obrázek.
Nalepili jsme si mapku ČR a barevně vyznačili nížiny - zeleně, vysočinu - žlutooranžově, hory - hnědě, nalepili si plánek Brna - Tuřany a vyhledávali vodní uložiště - řeku, rybník, jezero a potok v okolí Tuřan.

HV - ROZDĚLENÍ HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ STRUNNÝCH (nalepit přehled do sešitu HV), opakování stupnice C dur, délky not, pohybové ztvárnění písně

PČ - VÝZDOBA TŘÍDY

VV - MAŠKARNÍ MALOVÁNÍ
návštěvníků stránky
celkem46 287